Er zijn erg veel technieken om kwalitatieve backlinks te verkrijgen. In het verleden zijn er technieken als outreach, broken link building en guest blogging geweest. Eigenlijk zijn ze allemaal redelijk achterhaald. Zo kunnen mensen in anno tweeduizend tweeëntwintig je wel schieten als je ze een verzoek stuurt om links te ruilen. Ook broken link building is redelijk oud al ondertussen en een gastblog krijg je tegenwoordig ook niet meer zonder dat er een bedrag of product tegenover staat want iedereen wilt er wel wat voor terug. Linkbuilding uitbesteden kun je verdelen in allemaal verschillende soorten technieken, die samen zorgen voor het perfecte linkprofiel zorgen. In dat geval bevat je linkprofiel een evenwichtige combinatie tussen vier onderdelen. Met een combinatie van deze vier technieken komt er namelijk een verdeling van backlinks en dat is iets wat het algoritme van Google eigenlijk gewoon het liefste ziet.
Hoe krijg je betere vindbaarheid?
Linkbuilding uitbesteden is vooral nog steeds super belangrijk omdat het voor zoekmachines zoals Google nog steeds één van de zwaarste factoren is. In het verleden hebben ze ontzettend veel zoekmachines getest om bijvoorbeeld social media als belangrijke ranking factor te gebruiken. Dit bleek nog makkelijker beïnvloedbaar dan dat mensen algoritmes door backlinks kunnen beïnvloeden. Links naar je website tellen wordt daarom nog steeds behoorlijk zwaar mee in de positie die je in de zoekmachines kan krijgen. Door de jaren heen kijken zoekmachines wel steeds meer naar de kwaliteit van backlinks en dit wordt steeds en steeds belangrijkers met de jaren. Links vanuit content is hierin door de jaren heen steeds belangrijker geworden je ziet iedereen ook content maken. Wil je dus scoren met SEO dan heb je daar super sterke backlinks voor nodig.